معرفی و بررسی بهترین بازی های سال 2022 تا به اینجا

در سال 2022، مایکروسافت استراتژی کاملا جدیدی را در بخش بازی های ویدیویی اتخاذ کرده است. این شرکت به جای تلاش برای جذب بازیکنان به یک کنسول، ترجیح می دهد آنها را به خدمات خود جذب کند تا تجربه کاملی را در تمام پلتفرم های ممکن، از ایکس باکس گرفته تا رایانه شخصی، از جمله گوشی های هوشمند ارائه دهد. اکنون همه این پلتفرم‌ها تحت یک پرچم واحد به نام Xbox Game Pass قرار گرفته اند. با این حال، پیشنهاد فوق ممکن است برخی افراد را گیج کند. بنابراین ما به شما کمک می کنیم تا نحوه عملکرد آن را بهتر درک کنید و با خرید گیم پس، گیم پس آلتیمیت و خرید گیم پس آلتیمیت بیشتر آشنا شوید.
مایکروسافت با راه اندازی ایکس باکس وان خود که کاملاً تحت الشعاع PS4 سونی قرار گرفته بود، یک شکست تجاری را تجربه کرد. این غول آمریکایی که در پی این شکست حتی به خروج از بازار بازی های ویدیویی فکر می کرد، مجبور شد استراتژی خود را از بالا به پایین بازنگری کند تا جذابیت و اعتماد مصرف کننده را بازیابد. در قلب این استراتژی،Xbox Game Pass یک بازی جسورانه بوده که در حال تبدیل شدن به یک موفقیت واقعی برای مایکروسافت است. در ادامه به موضوعاتی می پردازیم که باید در مورد خرید گیم پس، گیم پس التیمیت و خرید گیم پس آلتیمیت بدانید.

ایکس باکس گیم پس چیست؟

ایکس باکس گیم پس یک سرویس اشتراک است که دسترسی به کاتالوگ بازی های ویدیویی را در انواع مختلف دستگاه ها فراهم می کند. اغلب به عنوان نتفلیکس بازی توصیف می شود، مقایسه ای که بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما از آنجایی که این پلتفرم به اکوسیستم های دیگر گسترش یافته و از بازی های جریانی پشتیبانی می کند، کمی حقیقت بیشتری دارد .
در فواصل زمانی معین، بازی‌ ها خارج می ‌شوند و وارد گیم پس شده و دائماً کاتالوگ را تمدید می ‌کنند تا با دانلود عناوین موجود در دستگاه‌ هایشان، به صورت محلی یا با راه ‌اندازی یک بازی، بازیکنان را جذب نمایند؛ بازیکنانی که می‌توانند از آن‌ها در صفحات مختلف، بیشتر و بیشتر لذت ببرند. دسترسی به بازی‌ های گیم پس پس از خرید گیم پس میسر بوده و تا زمانی که اشتراک فعال باشد در دسترس است. حتی اگر آنها را دانلود کنید، پس از اتمام اشتراک یا خروج از سرویس، عناوین دیگر در دسترس نیستند. بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت دارندگان اشتراک می ‌توانند بیش از ۱۰۰ بازی رایگان را روی کنسول‌های Xbox One، Series X و S Series دانلود نمایند. در ضمن گیمرها با داشتن این سرویس خواهند توانست بازی ‌های مورد نظرشان را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند.

piiic 1 - معرفی و بررسی بهترین بازی های سال 2022 تا به اینجا
مورد انتظارترین بازی های سال 2022

سرویس های اشتراک

به طور کلی اشتراک ها به سه نوع کنسول، PC و آلتیمیت تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. به عنوان مثال، خرید گیم پس با چهار ویژگی دسترسی رایگان به 100 بازی باکیفیت، دسترسی رایگان به بازی های انحصاری در تاریخ عرضه بازی، امکان دانلود بازی های جدید در هر ماه و پیشنهادها و تخفیف های ویژه همراه است. اشتراک PC نیز ویژگی های بالا را دارد؛ با این تفاوت که روی کامپیوتر شخصی با ویدوز 10 نصب می گردد.
گیم پس التیمیت جدیدترین اشتراک مایکروسافت محسوب می شود. شما با داشتن این سرویس علاوه بر موارد بالا اشتراک هایEA Play و Live Gold را هم به رایگان دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید این اکانت را روی موبایل اندرویدی خودتان هم نصب کنید تا از xCloud استفاده نمایید.

چگونه می توان با کمترین قیمت مشترک شد؟

برای راه اندازی گیم پس التیمیت، مایکروسافت یک پیشنهاد تبدیل بسیار سودمند برای مشترکان ارائه می دهد. هنگام خرید گیم پس، سیستم به طور خودکار ماه های اشتراک پیش پرداخت را به ماه های اشتراک پیش پرداخت تبدیل می کند. علاوه بر این تبدیل سودمند، مایکروسافت یک پیشنهاد تبلیغاتی برای امتحان این سرویس به مدت یک ماه با قیمت 1 یورو ارائه می دهد.

آیا قیمت گیم پس افزایش می یابد؟

با توجه به تعداد بازی‌های موجود در Xbox Game Passو کسب مجوزهای جدید توسط مایکروسافت می‌توانیم از افزایش قیمت گیم پس در آینده بیم داشته باشیم. فیل اسپنسر در پاسخ به سوالی که در مورد این سوال پرسیده شد، پاسخی از سوی نورماند ارائه کرد که شایسته قهرمان جهان بود نه بله و نه خیر. مدیر ایکس ‌باکس قول نمی‌ دهد که قیمت در آینده افزایش پیدا نکند، اما یادآوری می ‌کند که قیمت‌ ها از زمان عرضه تغییر نکرده و اشاره می ‌نماید که این امر در آینده نزدیک برنامه‌ریزی نشده است. پس مشترکان فعلا می توانند از بابت خرید گیم پس و یا خرید گیم پس آلتیمیت خیال شان راحت باشد.

چه بازی هایی در XBOX GAME PASS موجود است؟

Xbox Game Pass به بیش از 400 بازی روی کنسول، رایانه شخصی و فضای ابری دسترسی دارد. هر پلتفرم به طور جداگانه شمارش می شود؛ برای مثال یک بازی موجود بر روی کنسول و رایانه شخصی دو بار در این مجموع شمارش می گردد. شما نزدیک به 250 بازی در ایکس باکس، نزدیک به 200 بازی در رایانه شخصی و 150 بازی در بازی های ابری خواهید یافت.
مایکروسافت با علم به اینکه این سرویس خودش است، همه بازی‌های خود را از روز انتشار روی Xbox Game Pass ارائه می‌کند. از زمانی که مایکروسافت این استودیو را خریده، این موضوع برای همه بازی های Bethesda صادق است. ناشران دیگر نیز عناوین خود را ارائه می‌کنند. امروزه مایکروسافت به طور مرتب بازی ها را به کاتالوگ اضافه می کند.
شما می‌توانید از بازی‌ های کلاسیک مانند Resident Evil VII، No Man’s Sky، Minecraft، Forza Horizon 5 ، Spirit Farer، Dead Cells، Celeste، FrostPunk، Slay the Spire، Haven و بسیاری دیگر، یا حتی بازی ‌های ساده‌ تر لذت ببرید. دقیقاً مانند نتفلیکس، بازی ‌ها مرتباً از کاتالوگ اضافه و حذف می‌شوند. بنابراین ممکن است برخی از بازی‌ها غیرقابل دسترسی شوند و پس از آن مجبور شوید آن را بخرید تا دوباره آن را بازی کنید. با این حال، قبل از این در سرویس یا برنامه تلفن همراه به شما اطلاع داده می شود. 

گیم پس روی چه پلتفرم هایی در دسترس است؟

عمدتاً گیم پس بر روی پلتفرم های مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان، One S یا One X، ایکس باکس های جدید ( Xbox S Series،Xbox Series X و رایانه های شخصی دارای Windows 10 و Windows 11 در دسترس است. پیکربندی رایانه شخصی شما طبق معمول به بازی بستگی دارد.
کاتالوگ گیم پس در بسیاری از دستگاه‌های دیگری از جمله گوشی‌های هوشمند در دسترس است. در اندروید، یک برنامه به طور مستقیم در فروشگاه Google Play ارائه می شود و همچنین امکان پخش در Android TV وجود دارد. این سرویس به صورت بومی در iOS ارائه نمی‌ گردد. اپل شرایط مضحکی را در اپ استور خود اعمال می‌کند؛ اما از طریق مرورگر در iPhone و iPad در دسترس است. همچنین دسترسی به بازی‌های گیم پس از طریق استریم از رایانه شخصی یا برنامه Xbox امکان پذیر است. در ابتدای سال 2022، امکان انجام بازی های ابری از سری ایکس باکس و حتی بهتر از آن از ایکس باکس وان وجود داشته است. به عبارت دیگر، بازی های نسل بعدی از ایکس باکس وان به صورت استریم امکان پذیر خواهد بود.

APK

این برنامه به شما امکان می دهد با کاتالوگ بازی های موجود مشورت کنید؛ هنگام ورود یا خروج بازی ها اعلان دریافت نمایید؛ دانلود از راه دور راه اندازی کنید یا از پروفایل خود و موجودی امتیاز Microsoft Rewards خود (که با انجام برخی اقدامات در بازی های Xbox Game Pass به دست می آید) مشورت کنید. همچنین در اندروید امکان دسترسی به کاتالوگ بازی های ارائه شده در بازی های ابری را فراهم می کند.

پهنای باند مورد نیاز چقدر است؟

مایکروسافت اعلام کرد که فناوری xCloud به اتصال حداقل 10 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد. این سرویس از زمان راه اندازی بر روی Wi-Fi در دسترس خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرعت اتصال اینترنت خود را تست کنید تا مطمئن شوید که می توانید بازی ها را به درستی در سرویس پخش کنید.

piiic 2 - معرفی و بررسی بهترین بازی های سال 2022 تا به اینجا
بهترین بازی های 2022

چگونه گیم پس التیمیت را روی گوشی هوشمند بازی کنیم؟

بازی های ایکس باکس در درجه اول برای بازی با کنترلر کنسول رسمی طراحی شده اند. برای تطبیق با صفحه نمایش گوشی های هوشمند، مایکروسافت چندین راه حل ارائه می دهد. ابتدا، توسعه‌دهندگان می‌توانند رابط بازی‌های خود را برای مدیریت استفاده از صفحه نمایش لمسی دوباره کار کنند. این باعث می شود که بازی بر روی هر تلفن هوشمند یا تبلتی بدون لوازم جانبی بسیار آسان باشد.
همچنین می توان با یک کنترلر Xbox سازگار با بلوتوث یا یک کنترلر Xbox Elite Series 2 بازی کرد. برای بازی کافی است کنترلر را از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند خود متصل کنید. برخی از تولیدکنندگان مانند Moga لوازم جانبی گیره را برای نگه داشتن گوشی هوشمند و کنترلر در کنار هم ارائه می دهند. علاوه بر این، کنترلر سونی DualShock 4 مورد استفاده در PS4 نیز سازگار است.
آخرین راه حل برای بازی در تلفن هوشمند با گیم پس در ابرها این است که از لوازم جانبی تخصصی که با مشارکت مایکروسافت طراحی شده استفاده کنید. این شرکت راه حل های مختلفی مانند کنترلرهای Razer Kishi ، کنترلرهای اخیر 8 BitDo یا محدوده PowerA سازنده را ارائه می دهد. مایکروسافت همچنین انواع دیگر لوازم جانبی مانند هدست صوتی SteelSeries Arctis 1 را معرفی می کند که ویژگی سازگاری با Xbox One، Switch، PS4، PC و همچنین موبایل ها را به لطف بلوتوث دارد.

آیا می توان گیم پس را به اشتراک گذاشت؟

در ایکس باکس، همه حساب های موجود در یک کنسول می توانند به بازی های نصب شده دسترسی داشته باشند. به این ترتیب، هرکسی که به ایکس باکس خانگی شما دسترسی دارد، می تواند به نحوی از اشتراک شما استفاده کند. از طرفی در رایانه شخصی این امکان وجود ندارد. بازی‌ها به حساب کاربری مرتبط هستند و بنابراین نمی‌توان از یک جلسه ویندوز دیگر به آنها دسترسی داشت.

مبلغ اشتراک خرید گیم پس و خرید گیم پس آلتیمیت

به طور معمول، اشتراک سرویس گیم پس به دو نوع امکان پذیر است؛
اشتراک معمولی- هزینه اشتراک ماهیانه ۹.۹۹ دلار (۴.۹۹ دلار برای پی‌سی) است. با خرید این اشتراک گیم پس می ‌توانید به همه بازی‌ های کاتالوگ، دسترسی کامل و آزاد داشته باشید. همچنین از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه استفاده کنید. این نوع اشتراک برای رایانه‌ های شخصی و کنسول‌ ها در دسترس است.
اشتراک Ultimate – خرید گیم پس آلتیمیت ماهانه ۱۴.۹۹ دلار حق اشتراک دارد. این اشتراک علاوه بر بهره از تمام امکانات نوع معمولی، این امکان را می‌دهد تا به‌ طور همزمان از آن روی یک کنسول و یک PC استفاده کنید. همچنین یک اشتراک یک ماهه‌ سرویس طلایی به شما تعلق می‌گیرد که برای بازی آنلاین روی کنسول ‌ها به آن نیاز دارید.

خرید گیم پس آلتیمیت

با خرید گیم پس آلتیمیت تعداد زیادی بازی ایکس باکس نیز در دسترس شما خواهد بود؛ بیش از 100 بازی جدید و فوق العاده که بسیار با کیفیت هستند. هر ماه، تعداد زیادی بازی به این سرویس اضافه شوه و نیز به بازی های ایکس باکس در روز عرضه آنها دسترسی دارید. بنابراین هر ماه کلی بازی هیجان انگیز و جدید دارید تا از آنها لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اینستگرام
کانال تلگرام گیم پس آلتیمیت